Teater

2012-02-06, 19:59:31 / Kategori: Allmänt
Kom på ytterligare en sak... Jag vet inte om jag har nämnt det förut eller inte, men det råkar vara så att jag går på teater nu igen. Senast jag gick på riktig teater var väl i årkurs 6 eller liknande?
Aja, nu är jag tillbaka på dramagolvet. Den här gången kan man väl påstå att det är lite mer seriöst. Förut var det mer "ja nu ska vi göra den här teatern - spela på". Nu är det mer övningar och diskussioner kring pjäsernas osv. Det som dock mest skiljer sig är väl det faktum att jag tidigare har spelet mer utav "skådespeleri" i jämförelse med "teater-skådespeleri". Teatervarianten känns mer överdriven och ja, ni vet. Detta är väl förmodligen det jag skall anpassa mig till i framtiden, dock är det ovant. Är ju van att få instruktioner om att icke överspela och snarare ta det naturligt. Vi får väl se hur det går, teater-spel gräver en helt annan fantasi/tankegång!
Två timmars teater på Måndagar. It will do! Det känns skönt. Vi är en härlig grupp och ingen verkar vara rädd för att ta ut sina teaterkänslor trots det faktum att vi knappt träffat varandra tidigare (vissa har väl). Den enda som kanske är lite tillbaka i sitt skådespeleri osv - ja det är väl isåfall jag.
Jag är nämligen inte världens mest öppna och framåt person med människor jag inte känner. Fast på teatern är det faktiskt lite annorlunda, jag vågar så himla mycket mer då. Det är det som är så skönt med teater. När man väl vågar ta ut svängarna ordentligt så får man en befriande känsla och hela kroppen fylls av en pirrande lycka. Så otroligt härligt är det!
Kramishälsningar eran Marrebarre Rodny

Kommentarer
Annie Jonsson kommenterar

Kul att du börjat i teater igen! Härligt, ta ut svängarna ordentligt och överdriv, hellre att dom säger att du överdriver för mycket än för lite! Ingen kommer döma dig för att du överdriver, eftersom det är det teater är baserat på litegranna ;)

2012-02-06 @ 20:24:55

Kommentera gärna =)

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt och syns bara för mig)

URL/Bloggadress

Kommentera i rutan nedanför! =)