hästar<3

2009-12-27, 22:00:16 / Kategori: Allmänt
Det är verkligen det jag vill jobba med.
Jag kan ärligt talat inte tänka mig ett liv utan hästar, och det är verkligen det jag vill jobba med.
Spelar ingen roll att jag har ett gäng kompisar som är helt emot ett jobb med hästar.
För någon måste ju jobba med dom, och jag är frivillig. Jag kan inte tänka mig något som passar mig bättre.
Jag smakar och drömmarna om ett hästjobb varje natt, och varje morgon förstör.
Tänk att få jobba med dom, på heltid.
Andra säger "nä, man tjänar skit på att jobba med hästar, och jag vill tjäna bra så jag får hålla på med vad jag vill på fritiden". Å visst låter det bra. Men om jag jobbar med hästar, så gör jag faktiskt det jag vill göra, på Jobbet! 
Å utbildar man sig väl, och verkligen strävar efter att bli bäst, så har man chans till att få ett hästjobb med "bra" betalt. Men försöker man inte, så är det väl rätt naturligt att man inte blir det heller?

Kanske låter det töntigt, eller fel. Men min mening med livet är att göra det jag gillar, men jag gör det jag älskar istället, och det är hästar. 
Gissar att många som läser det här anser att jag prioriterar och tänker konstigt, och det är enligt er det. 
Men INGEN kan någonsin känna mina tankar, ingen kommer någonsin att vara precis som mig och ingen kan påstå att jag har fel.
Jag gör det jag vill med mitt liv, och livet är inte tillräckligt långt för att slösa bort. Roligt, jag vill ha roligt! 
Jag citerar bara vad min vuxna bror sa "när jag frågade farmor om hon var nöjd med sitt liv svarade hon nej", hon hade haft för lite roligt, och bara tänkt på att tjäna pengar och pengar. Hon gick utbildningar för att tjäna pengar på sitt framtida jobb, och hon kom in på jobben som hon pluggat till. Men hon trivdes aldrig helt, hon hade valt något bara för pengar. Det blev aldrig roligt, inte från första till sista sekund. Nu är hon 84 år och snart börjar livet gå mot sina sista dagar, och hon har "slösat" på hela sitt liv.
Det viktigaste trotts allt är ju att man ska trivas med livet, och tillvaron. Ska man då välja något för att tjäna pengar?
Pengar är inte alltid lycka, man kan inte köpa lycka.

ursäkta, blev bara så arg på dom som påstår att jag väljer fel, blev tvungen att skriva av mig..

Kommentarer
Räk kommenterar

Bra skrivet :)

2009-12-29 @ 00:48:20

Kommentera gärna =)

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt och syns bara för mig)

URL/Bloggadress

Kommentera i rutan nedanför! =)