>Bloggande

2011-10-15, 23:10:41 / Kategori: Allmänt

Det känns att det var längesedan jag läste och bloggade själv. Man vet liksom inte vad man ska skriva och allt blir bara totalt superfel när man skriver. Ingen är väl intresserad av att veta vad jag har gjort idag liksom?
Det folk vill läsa om är väl snarare hur man själv blir en bättre person. Hur man får sig att se snyggare ut, och allt provocerande som ska sluta med att man själv blir någon "cool manipulerad tjej" från 10-talet.
Herromdagen köpte jag en Solo tidning vilket jag aldrig brukade göra. Dock verkade den innehålla lite intressanta saker, så jag köpte den och tänkte se vad för sorts skräp den skulle innehålla.
Till min förvåning fanns det faktiskt en hel sida med "blogg insiders". Där fanns en bloggbarometer (som visar vilken sorts blogg som är het och vilken som är kall), allmänt skrivkladd om bloggning, favoritbloggar och även en liten rubrik om "3 provocerande ämnen".
De 3 provocerande ämnena var: Pälsen, Cigaretter samt tamponger/tops.

Om pälsen handlade det om att pälsbärande bloggare ofta får allvarliga/ilskna hot av djurvänliga vänner där ute i världen. Okej. Så nu vill tidningen då indirekt att små tjejer ska gå och köpa den här pälsen?
Det gjorde ju inte saken bättre.. men jaja.
Cigaretter var nr 2. Man ska ju vara förebild liksom, och hur äckligt är det inte med cigaretter?
Nerspolade tops/tamponger gör tydligen också att man skulle få mer bloggläsare. Alltså, jag menar, hallå?
Jag skulle då inte vilja läsa om en sådan blogg. Sådant klickas bara bort och kommer inte tillbaka..
Vad tycker ni? Måste man provocera för att få en massa trogna bloggläsare?
Kan man inte skriva istället för att man tycker att det är roligt?

Kommentarer
josefine kommenterar

Superfin blogg!

kika gärna in på min också! KRAM

2011-10-16 @ 09:13:48
URL: http://josefineandersson.devote.se

Kommentera gärna =)

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt och syns bara för mig)

URL/Bloggadress

Kommentera i rutan nedanför! =)