Slöa veckan..

2010-01-29, 15:44:44 / Kategori: Allmänt
Hahaha kan verkligen påstå att detta har varit en slö vecka!
Mån,tis och ons var jag sjuk så jag var inte i skolan. Dock väldigt sjuk, så det var inte särskilt roligt.
Då är jag hellre i skolan och är frisk än att vara sådär sjuk.
På torsdagen drog jag till skolan, fick träffa fina människor igen och det var nice.

Efter skolan drog jag till stallet och hade lite dressyrträning på Siona. Det gick väl sådär får jag säga, hon var otroligt stel denna gången. Men får hoppas att hon inte brukar vara så stel, för det var hon inte sist jag red henne.
Jaja, sedan åkte jag hem och slöade lite på kvällen.

Idag skulle det vara en asslö dag i skolan, film, läsa osv. bara för att alla lärare skulle på kurs (förutom 2 st som skulle ha hand om hela högstadiet samtidigt..)
Så skulle vi sluta innan lunch också, så kändes ju något onödigt att åka framåt tillbaka från skolan för några få timmar, eftersom vi dessutom har sammanlagt 30 min rast på förmiddagen.
Vilket då gör att det blir "skola" 3 timmar och en kvart, eller ja snarare film och läsa.
Onödigt att då pendla och slösa bensin 4 mil för det. Tyckte iaf min mamma, så då skulle jag kanske kunna få skjuts av Håkan då. Problemet var att jag inte kunde åka hem till pappa efter skolan då eftersom han är bortrest, så då skulle jag behöva vara i stallet till typ 6 ikväll. Vilket skulle vara sjukt segt.

Men det visade sig efter ridningen att jag fortfarande vara förskyld och jag var inte påväg att bli bättre.
Därför bestämde mamma ÅT mig på morgonen idag att jag skulle stanna hemma.
Hon frågade inte ens mig på morgonen vad jag ville, fast ufätjej så sa jag igår kväll att det inte spelade så stor roll eftersom jag fortfarande var förskyld.

Så alltså, jag skippade sådär några få timmar skola och sparade pengar, samtidigt som jag ser till att jag kan vara helt frisk tills nästa vecka. Så nu lär jag väl inte bli sjuk igen på ett tag, nicenice!
Känns otroligen skönt att verkligen kunna göra friskgöra mig igen. haha..

Fast vi får väl se, för imorgon har jag stalltjänst i stallet. Från 7:00 till 19:00 alltså! :o
Shit asså, jaja. Får se till att vara ordentligt påklädd så ska jag nog kunna klara det hoppas jag. Hoppas!

Aja, nu ska jag upp på övervåningen och påminna min mamma om det, haha!
KRAMISKRAMIS

Kommentarer

Kommentera gärna =)

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt och syns bara för mig)

URL/Bloggadress

Kommentera i rutan nedanför! =)